Reklamation

Innan du skapar en retur för reklamation behöver du få reklamationen godkänd. Kontakta oss på info@byggfabriken.se och ange ditt ordernummer och mailadressen du använde vid köptillfället. Beskriv felet på varan du vill reklamera och bifoga en bild. Vid reklamation står vi för returfrakten. När reklamationen är godkänd skapar du en retur för reklamationen enligt stegen nedan.

Skapa en retur för en reklamation

  1. Förpacka varan väl när reklamationen är godkänd. Fyll i formuläret nedan. Du hittar ditt paket-ID på ditt paket, i din leveransavisering och/eller PostNords app. Ange anledning till din reklamation under "Övrig information". När du skapat din retur för reklamation få du en QR-kod via mail, sms och/eller PostNords app. Får du ingen QR-kod? Kontakta oss på info@byggfabriken.com så hjälper vi dig.
  2. Lämna in paketet på valfritt PostNord-ombud och visa upp QR-koden. Ombudet skriver ut en returetikett och skickar sedan tillbaka produkterna till oss.
  3. När vi tagit emot och behandlat din retur får du en bekräftelse via mail med vidare information om hur eventuell återbetalning går till.

Returpaket får ej skickas mot postförskott/efterkrav.


Fyll i följande uppgifter